Ledelsesgrundlag

Hvad kan I som medarbejdere forvente af mig som forstander:

  • En anerkendende tilgang i mødet med dig
  • At jeg er lydhør omkring dine daglige problemstillinger
  • At jeg bakker op om dig som medarbejder, også når du laver fejl
  • At jeg gerne vil i dialog med dig
  • At jeg gerne vil inddrage dig i beslutninger
  • At jeg gerne vil uddelegere relevante opgaver til dig

Hvad kan bostederne forvente af mig som forstander:

  • At jeg virker som en samlende forstander og vi oplever et fællesskab på bostederne
  • At jeg  bevarer overblikket, også i pressede situationer
  • At jeg kan tage beslutninger, også selv om de skulle være upopulære
  • At jeg tænker udvikling, både faglig og personlig udvikling for medarbejdere på bostederne
  • At jeg vil både beboere og personale det bedste
  • At jeg vil arbejde for et godt arbejdsmiljø

Hvad forventer jeg af dig som medarbejder:

  • At du er engageret
  • At du er fleksibel
  • At du er udviklingsorienteret
  • At du tænker på dit etiske ansvar i forhold til beboerne
  • At du behandler kollegaer med omtanke
  • At du kommer til ledelsen, hvis du ser noget ikke fungerer

Mine visioner og drømme for Bocenter Harridslev/Bostedet Marienborgvej:

  • At vi tilbyder beboerne det bedste vi har
  • At vi giver beboerne den optimale medbestemmelse uden at det bliver omsorgssvigt
  • At medarbejdere og beboere kan hygge og grine sammen
  • At etikken altid er i vore tanker
  • At alle tager ansvar
  • At vi fagligt ligger i front
  • At vi husker at fortælle de gode historier
  • At vi som kollegaer deler vores viden
  • At vi sammen har et optimalt arbejdsmiljø
  • At bostederne fremstår som velholdte både inde og ude

Forstanderens opgave er:

  • Daglig leder for de 2 TAP grupper herunder:
    • Afholdelse af MUS samtaler
    • Afholdelse af møder: Marienborgvej, onsdag hver 14. dag fra kl. 11.30-12.00, Harridslev, torsdag hver 14. dag fra kl. 10.00-10.30. Der afholdes 2 fælles TAP møder om året.
  • At afholde 4 budgetmøder med kontorassistenterne samt afdelingslederne.
  • Formand for LMU
  • Deltage i evt. lønforhandlinger
  • Arrangere fælles tema-dage
  • Deltage i medarbejdersamtaler, hvor der er bisidder med.
  • Stå for introduktions formiddag for nye medarbejdere - forår og efterår.
  • Deltage i byggemøder
  • Deltage i medarbejdermøder efter behov
  • Være leder af sikkerhedsarbejdet
  • Uddelegering af kompetencer til relevante medarbejdere
  • Arrangere leder tema-dage
  • Afholde L.U.S. - lederudviklingssamtaler
  • Bistå ved ansættelser og deltage i evt. afskedigelser af personale og studerende.
  • Deltage i diverse eksterne møder
  • Repræsentere bostederne
  • Være bindeled mellem bostederne og områdelederen
  • Have det overordnede pædagogiske og økonomiske ansvar, indenfor de udstukne rammer
  • Sikre rammer for udviklingen af medarbejderkompetencer og gennemføre medarbejderudviklingssamtaler med nærmeste medarbejdere.
  • Sikre det fysiske og psykiske arbejdsmiljø med henblik på, at skabe de bedst mulige vilkår for trivsel for såvel personale som beboere.
  • Efter delegation i en overordnet ramme, at udarbejde visioner og mål for sit område herunder udviklingen af de enkelte tilbud.
  • Sikre at de økonomiske aftaleskemaer for beboerne og aflastningsbeboerne er i orden.
  • Deltage i relevante møder på bostedet
  • Sikre at samarbejdet med pårørende fungerer
  • Sikre at samarbejdet med andre samarbejdspartnere fungerer
  • Sikre at der udarbejdes mål for bostederne
  • Udarbejde aftalekontrakt med områdeleder
  • Sikre samarbejdet på tværs i organisationen

Afdelingsleders opgave er:

  • at være nærmeste overordnede for medarbejderne i afdelingen
  • at sikre at der etableres mål for den enkelte beboer, og at der lægges en pædagogisk linie, som løbende justeres
  • at tilrettelægge og gennemføre årlige personaleudviklingssamtaler for afdelingernes personale
  • at fungere som bindeled mellem medarbejderne og forstander
  • at have ansvaret for afvikling af personale/gruppemøder
  • at gennemføre ledelsesbeslutninger
  • at have ansvaret for arbejdstidsplanlægning for personalet her i blandt vikarer i afdelingen iht. reglerne
  • at koordinere og sikre samarbejdet i afdelingen
  • at forestå ugentlige lønindberetninger

I samarbejde med medarbejderen i afdelingen er det:

  • at sørge for at der etableres handleplaner for den enkelte beboer, og at disse følges
  • at afholde handlemøder og tage referat
  • at sikre kontaktperson-rollen
  • at indgå i det pædagogiske arbejde i afdelingen
  • at arbejde for at sikre de bedst mulige vilkår for trivsel for såvel beboerne som medarbejderne
  • at sikre beboernes økonomi efter gældende regler
  • at sikre afdelingens samarbejde med forældre/pårørende
  • at sikre medicinudlevering til beboerne